2012.11.14.
15:36

Írta: b. marcell

Mi az a likvidációs hányadhoz való jog?

Mi az a likvidációs hányad? És milyen jogok kötődnek hozzá? Akkor beszélünk róla csak, ha egy cég megszünteti a tevékenységét? Ha az eszközök értékesítése és minden egyes kötelezettség teljesítése megtörtént, és a megmaradó összeget elosztják a részvényesek között a megfelelő arányban, az a likvidációs hányad

Ha igen, akkor jó, mert akkor nem is vagyok olyan buta és megértettem mindent, amit eddig olvastam a témában, de ha nem így van, akkor bizony még mindig nem vagyok elég okos. 

A cég értéke

A cég érték az jelenti vajon, hogy az adott piacból milyen részesedése van? Azt hogy mekkora jövedelmet tud előteremteni a működésével? Mert ugyebár vannak bizonyos eszközei a cégnek, és ha romlik a jövedelem teremtési képesség, akkor valamit el kell adni. Ezt értem. De, ha például eladja a meglévő eszközeit a cég, az egyből azt is jelenti, hogy a cégnek annyi? És akkor egyből kezdhetjük számolni a likvidációs hányadot? És azt se felejsük el, hogy ilyenkor komoly költsége van a cég felszámolásának is...

Szólj hozzá!

Címkék: likvidációs hányad

A bejegyzés trackback címe:

https://arfolyamok.blog.hu/api/trackback/id/tr294911823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása